Save Gaza

This blog has two authors. Differentiated by 'Posted by' Ramzul Ramli or Fazlina Anuar on the top of every post. Thank you.

All pictures and articles in this blog strictly cannot be re-post anywhere without permission. TQ.


Budak lelaki koma atas jalan

Thursday, August 4, 2011

| |
|

* gambar hiasan, taken from djrecon83's photobucket
TAMAN KAJANG UTAMA, 4 Ogos - Pada malam perlawanan Malaysia vs Singapura yang lepas, aku tengok game ni di rumah parents wife aku. Kami berdua naik transport masing-masing kerana datang dari tempat kerja. So pukul 11 malam camtu, selepas game, kami bertolak pulang ke rumah. Aku ride motorsikal and wife aku drive the car.



View Larger Map

Masa kami kat simpang ni (the green baloon icon), aku ada terperasan ada seorang budak lelaki pengsan bersama-sama dengan basikalnya (agak gelap kat sini time tu). Aku tengok sekali imbas sebab pada awalnya macam tidak percaya dengan apa yang aku tengok. Aku nak berhenti, tapi memikirkan wife aku dah laju ke hadapan, sebab dia tidak perasan akan kejadian itu, semasa overtake satu lagi kereta yang berada kat simpang tu.

Kereta tu kaler putih, and kalau tak silap Proton Saga BLM, bagi signal untuk berhenti. So, aku bajet dah ada kereta berhenti untuk membantu, maka aku teruskan perjalanan aku, sebab dah lewat malam, takkan nak biar wife aku sorang-sorang kan?

Sampai aje kat rumah, terus contact adik ipar aku, A'ah harap-harap dia akan dengar cerita kes ni time kat skolah dia.

Esoknya, dia update kat aku, budak lelaki tuh budak form 1 batch dia, sekarang tengah koma kat hospital. OMG! Tidak tau apa jadi kat dia. Kena pukul ke, langgar lari ke. Tak ada clue. Polis pon sekarang tengah siasat.

Based on apa yang aku nampak pada masa tuh, budak lelaki tuh berpakaian jersey Malaysia kuning hitam terbaring tidak sedarkan diri di atas basikal yang terbaring atas jalan. Macam pelik je ayat nih. Tapi macam tuh la. Harap-harap budak tuh cepat-cepat recover & siapa yang bertanggungjawab dengan kes ini untuk serah diri.

Malaysia makin lama makin tak selamat.

P/S: Young kids should not be allowed to go out alone at night. Curfew.

UPDATE [9th August 2011] - info dari adik ipar aku, mengatakan budak tu dah meninggal. Innalillah... 
UPDATE [12th September 2011] - Berita tentang kejadian ini di dalam akhbar. Klik sini untuk baca.