Save Gaza

This blog has two authors. Differentiated by 'Posted by' Ramzul Ramli or Fazlina Anuar on the top of every post. Thank you.

All pictures and articles in this blog strictly cannot be re-post anywhere without permission. TQ.


Facebook: Apa yang jadi pada akaun kita selepas kita mati?

Thursday, July 7, 2011

| |
|

https://www.facebook.com/notes/ilmi-islamcom/apa-yang-jadi-pada-akaun-facebook-kita-selepas-kita-mati/143392639068545

Aku tertarik dengan artikel yang disharekan oleh adik aku kat Facebook wall dia a couple days ago. Hari ni, hampir semua orang mempunyai akaun Facebook masing-masing. It's quite impossible to ask them not to do so. Apa akan terjadi dengan Facebook mereka setelah mereka pergi meninggalkan kita? Kalau kita ada login info mereka, senang cerita. Boleh login into akaun diorang dan boleh deactivate atau buat apa sahaja yang patut. Tapi kalau tiada? Facebook team memberi kita peluang untuk memorilizing or delete the account. Untuk melakukannya, sila click link di bawah ...

https://www.facebook.com/help/?faq=150486848354038

1. Option pertama ialah Memorializing the account. Dengan option ini, Facebook Profile mereka hanya akan dapat dilihat oleh confirmed friends sahaja. Submitkan form di link di bawah ini.
https://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=deceased

2. Option kedua, ialah untuk Facebook team untuk hapuskan segala yang terdapat di dalam Facebook account mereka. Submit the form at the link below.
https://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=memorialize_special_requests

Semoga diampunkan segala dosa-dosa mereka yang telah meninggalkan kita. Sejahterakanlah roh-roh mereka ya Allah. Amin.